Više

IN HOUSE marketing ili marketinška agencija?

IN HOUSE marketing ili marketinška agencija?
Share

Zvuči idealno, a opet i ne baš tako - imati IN HOUSE ekipu za marketing u okviru firme.

Da, troškovi su manji, zaposleni su više konektovani sa brendom, tu su u trenutku dešavanja, mogu da pokriju aktuelnosti brže i bolje nego agencija. Takođe, brzina komunikacije između sektora prodaje i marketinga je brža i nove ideje i proizvodi se brzo plasiraju.

S druge strane, koliko je ovo primenjivo u realnosti?

Da li su troškovi manji kada se desi kriza u digitalnom nastupu jer je IN HOUSE ekipa suviše poistovećena sa brendom i ne razmišlja isto kao njihova ciljna grupa? Marketinška agencija ne može toliko da se poistoveti sa brendom jer ima dosta aktuelnih klijenata, a glavna smernica u radu joj je CILJNA GRUPA brenda.

Da li treba objaviti sve aktuelnosti u trenutku dešavanja ili napraviti koncizan marketing plan koji je u skladu sa biznis planom kompanije?

Da li je uvek dobra komunikacija između sektora prodaje i marketinga u kompanijama ili se svaki sektor bori za veći kolač budžeta firme i time ugrožava jedan drugog?

Znate već, desi se kriza u digitalnom marketingu i svi se pitaju: “Ko ti je ovo radio?”

Naravno, svi imaju korisne savete kada se kriza već desila, a gde ste bili, prijatelji, kada je kriza bila u začetku, na jednom od sastanaka kada se o spornoj kampanji odlučivalo?

Prijatelji IN HOUSE koji snose full odgovornost: Head of Digital marketing koji vuče sa sobom ceo svoj tim, s tim što će tim verovatno bolje proći kada se budu delili bonusi za briljantne ideje.

Prijatelji u marketinškoj agenciji: CEO&Founder, koji, ukoliko nije dobro zaštićen ugovorom koji ima sa kompanijom, plaća odštetu i bude na stubu srama.

Neuspeh IN HOUSE: Idemo dalje. Ovo nije prošlo, imam novac kompanije da uložim u nešto drugo.

Takođe, na mestu Head of Digital je skoro uvek neko iz marketinške agencije. Znate već, Head je radio u marketinškoj agenciji, klijent mu bio X, X ga pozvao kod njega, jer što X da plaća agenciju kada može da im uzme mozak. Win-win, zar ne?

Head of Digital se ušuškao u kompaniji, nema toliko stresa i neizvesnosti, nema one najlepše stvari - kreativnost pod pristiskom.

Merilo iskustva? Ako se iskustvo zaboravilo u konformizmu, onda je to i kao strani jezik koji je zaboravljen jer nije korišćen.

Neuspeh u agenciji: Hajde da nađemo način da ovo ispravimo, korigujemo, da možemo na kraju meseca da naplatimo fakturu klijentu.

Hajde da za manje para i vremena napravimo nešto kreativno. I tako 5x nedeljno samo za jednog klijenta.

Dobar trening za iskustvo i kreativnost. A agencija ima uvek više od jednog klijenta.

Kako to rade vodeći svetski brendovi kada je marketing u pitanju:

Imaju svoj interni marketing tim unutar kompanije koji upravlja marketinškom agencijom koju angažuju po projektu (lansiranje nove linije, novog proizvoda, itd).

Marketinške agencije se menjaju kada se projekat završi jer nije dobro a ni korisno po kreativnost da se desi ušuškanost agencije. Ovako svako ima priliku da zablista i pokaže najbolje i najviše što može.

Zaključak

Rezultat - uspešna kampanja i dobra prodaja za kompaniju. Kompanija i brend se razvijaju, a marketinška agencija ima obogaćen portfolio i iskustvo sa kojim konkuriše kod još većeg i značajnijeg klijenta i doprinosi u kreiranju novih ideja i marketing koncepta.

Related posts
Svaki put kada me klijenti pitaju zašto moraju da imaju Brand Book da bi se bavili marketinškim aktivnostima, ja im ponovim istu priču: - Povećava poverenje korisnika u vaš brend - Štedi vam novac - Čini vas prepoznatljivim - Razlikuje vas od konkurencije - Širite svest o vrednosti vašeg brenda ciljnoj publici
Pre nego što krenem na razgovor za saradnju sa potencijalnim klijentom, uvek sebi postavim ova pitanja: Zašto sam odlučila da imam svoju marketinšku agenciju? Da li želim ovog klijenta i šta nam on donosi? Zašto bi klijent izabrao baš nas za saradnju?
Politikolog u meni koji se bavi marketingom nije mogao da bude miran dok ovo nije podelio sa vama. Već duže vreme u kolima na Spotify-u slušam isključivo italijanske note, one nepovezane, lagane, dolčevitaste, pomalo banalne. Ne znam reči, a ni značenje pesama.
Pineapples agencija logo
ostanimo u kontaktu

Hajde da zajedno kreiramo vaš sledeći projekat.

povežimo se
povežimo se