Više

10 učestalih grešaka u marketingu

10 učestalih grešaka u marketingu
Share

Većina odluka u marketingu se donosi INTUICIJOM. Ona nikad ne greši, zar ne? I mi se takođe u radu vodimo njom.

U marketingu, koliko god on delovao jednostavan i koliko god da ste pomislili da “to može svako da radi”, postoji ipak nekoliko, tačnije 10, neoprostivih grešaka, i svaka od njih može i te kako ugroziti vašu prodaju i brend.

Ovo su neke od njih:

  1. Ne poznajete dobro svoju CILJNU GRUPU
  2. Ne posedujete MARKETING PLAN
  3. Ne bavite se BRENDINGOM
  4. Ne poznajete svoju konkurenciju
  5. Niste orijentisani ka krajnjim korisnicima svojih usluga
  6. Imate previše proizvoda koji ne donose novac
  7. Ne koristite sve mogućnosti INTERNETA
  8. Ne tražite nove prilike za rast i razvoj
  9. Ne posedujete marketing tim
  10. Ne upravljate dobro svojim zaposlenima

1. Ne poznajete dobro svoju CILJNU GRUPU

Hajde zaista, da li je poznajete ili pretpostavljate da je poznajete? Da li ste se sreli sa korisnikom svojih usluga ili kupcem? Da li ste imali prilike da porazgovarate, razmenite mišljenje o brendu?

Ciljna grupa se menja, tako da se ne možete oslanjati na zastarele podatke  koje imate o određenoj ciljnoj grupi.

Neophodan je stalni “dijalog” sa kupcem kako biste imali stalne informacije o kupcima, koji se međusobno razlikuju.

Kako on nije dovoljan, ključna su stalna ispitivanja, istraživanja, fokusne grupe, jer samo na osnovu toga možemo stvoriti pouzdanu sliku o interesovanjima svoje ciljne grupe.

*tips: koristite svu moguću analitiku koju dobijate o svojim korisnicima (FB i IG insights, statistika sa aplikacija koju koriste vaši korisnici, komentari u vezi sa vašim uslugama). Otvorite poseban mejl ili kontakt telefon gde će moći u pisanoj formi (mejl, Viber, Whatsapp) da vam jave utiske i komentare.

2. Ne posedujete MARKETING PLAN

Kako da znate šta da promovišete, prodajete ili objavljujete kada ne znate gde treba da ide pažnja korisnika?

Brojke, reklame i podaci o budžetu nisu jedino što čini dobar marketing plan.

Postoje tri ključna elementa:

  1. Ciljevi
  2. Strategija
  3. Taktika 

Ovo su stavke koje je neophodno uključiti u svaki marketing plan i to je ono što se menja u zavisnosti od situacije.

3. Ne bavite se BRENDINGOM

Ono na čemu mi insistiramo u radu sa klijentima je postojanje BRAND BOOK-a.

Koliko smo samo puta čuli: “A šta je to’”,”Šta će mi to?”, “Znam ja koje boje i fontove koristim, šta će to vama?”,”Evo ponovo mi objasni šta će mi to i za koje potrebe”...

Ne dozvolite da vaš brend liči na druge, dajte mu ličnu notu i tome posvetite veliku pažnju jer samo tako ćete omogućiti bolju prodaju i prepoznatljivost za svoj brend.

4. Ne poznajete svoju konkurenciju

Pa šta ako je neko iskopirao vaš proizvod - vi ste ga kreirali, vi znate mnogo bolje da ga prodate i prezentujete.

Neko je pričao loše o vama? So what, pokažite da ste iznad toga i fokusirajte se na svoje prednosti.

Kada se spomene konkurencija, odmah se navuče jedna zavesa puna negativnih odnosa i pogrešnog stava. Mi to ne doživljavamo tako. Konkurencija je tu da nam pokaže kako mi možemo da budemo bolji. Mi smo svi deo jednog istog sveta, jedne iste planete. Zar nije lakše da svi živimo u skladu i u miru?

Prikupljajte podatke o konkurentima, ali samo sa jednim ciljem - da tako jačate svoj brend. Izgradite identitet svog brenda jer ćete se tako uzdići daleko iznad konkurencije.

5. Niste orijentisani ka krajnjim korisnicima svojih usluga

Ko je vaš kupac ili korisnik vaših usluga? Prilagodite se njemu i učinite svoj proizvod ili uslugu lako dostupnim!

Evo jedne zabavne priče:

U agenciji smo poručili online jednu poznatu knjigu o digitalnom marketingu preko malog izdavača. Taj izdavač uglavnom izdaje male serije knjiga i sve su bazirane na poslovnoj efikasnosti, marketingu i organizaciji.

Knjigu nismo mogli da platimo online, već samo pouzećem.

Kada je knjiga stigla na adresu, niko nije bio tu da je preuzme.

Kurir koji je dostavljao knjigu nije hteo da uradi relokaciju adrese ili da je dostavi neki drugi dan, već smo mi morali da zovemo kurirsku kontakt službu i da ih o tome obavestimo.

U call centru kurirske službe se niko nije javljao. Probali smo nekoliko dana zaredom da ih dobijemo, ali bezuspešno.

Izdavačka kuća nam nije odgovorila na mejl u vezi sa ovim. Nisu se javljali ni na telefon.

Nakon par dana zvali su nas iz izdavačke kuće da nas pitaju da li smo odustali od knjige pošto im se vratila.

Nama je knjiga uspešno stigla na kraju, ali tu izdavačku kuću ćemo zaobići sledeći put.

Ono što je nama u celoj ovoj situaciji bilo bizarno je: izdavačka kuća je fokusirana na izdanja u vezi sa poslovnom efikasnošću i marketingom, a u svojoj organizaciji su i te kako neefikasni i ne koriste sve mogućnosti interneta.

6. Imate previše proizvoda koji ne donose novac

Ovo je OK ako testirate tržište, pa u nekom momentu izbacite one koji vam ne donose zaradu.

Učinite sebi uslugu - ugasite sve što vam ne donosi prihod.

Fokusirajte se na ono što vam sigurno donosi finansijsku dobit jer - zašto trošiti resurse na nešto od čega nemate prihode?

Tu se opet usredsredite na istraživanje tržišta i imajte na umu da se ono stalno menja, pa neka vam to bude redovna aktivnost.

Ne plašite se ideje o uklanjanju ili povlačenju proizvoda. Proizvod možete popraviti ili ga jednostavno - eliminisati.

7. Ne koristite sve mogućnosti INTERNETA

Posedujete radnju u vidu lokala, ali ne posedujete online shop i Instagram i Facebook shop? Vaš sajt ne prikazuje jasno koje usluge pružate i čime se bavite?

Well, pozabavite se ovim već danas.

Potreban vam je dobar veb-sajt, atraktivnog dizajna, a lak i jednostavan za korišćenje, ali znajte da je to samo 10% mogućnosti koje pruža internet.

Pratite put kojim se razvija poslovanje preko interneta, u suprotnom ćete kaskati za kompanijama koje to rade.

8. Ne tražite nove prilike za rast i razvoj

Kada se ne razvijate i ne krećete napred, vi stagnirate.

Nepromenjeno stanje nije stanje uspeha, već stanje neuspeha.

Inovacije nam pružaju mogućnosti da pronađemo i istražimo nove mogućnosti. Tržište se razvija neprestano, tako da je put ka novim prilikama uvek otvoren. Nijedna kompanija se ne može održati bez novih ideja.

9. Ne posedujete marketing tim

Potencijalni klijent: “Imam ja jednog malog, moj rođak, znaš, stalno je na Instagramu, zna on sve šta treba”.

Posle 10 dana, isti taj potencijalni klijent, obično subota ili nedelja po podne: “ E, pomagaj hitno, hakovali mi Instagram”.

Mi smo ovo prošle godine doživeli, posle detaljnog brojanja, ukupno 6 puta.

Two factor authentication je iz raja izašao, a IG i FB nije mnogo briga što vam je nalog hakovan, jer su oni uradili sve što je do njih što je preventivno da vam se to ne bi desilo.

*Ovo je samo jedan primer kada ne postoji osoba ili tim koji je zadužen za marketing.

10. Ne upravljate dobro svojim zaposlenima

Vaš brend poseduje lokal gde se mogu naći proizvodi koje predstavljaju vaši zaposleni? Oni su prvi u odbrambenoj liniji vašeg brenda.

Zamislite sledeću situaciju:

Videli ste sjajnu reklamu koja se savršeno poklapa sa vašim interesima. Posetili ste prodavnicu i susreli se sa ambasadorom brenda koji je neljubazan i ne posvećuje vam se. Recimo da nezadovoljstvo zaposlenog proizlazi iz lošeg odnosa sa menadžerom, nepotpunih informacija koje dobija od nadređenih, što dovodi do grešaka i slično.

Uložite u prve odbambene redove svog brenda i vaši korisnici će biti vrlo zadovoljni. Od jednog zadovoljnog korisnika dobićete 3 nova, samo ukoliko vam je osoba koja predstavlja brend ostavila dobar utisak.

Zaključak

Marketing treba gledati iz šire perspektive.

Ni jedna od ovih grešaka nije fatalna po vas i vaš brend, ali može doprineti gubljenju poverenja kod korisnika, što na kraju može da dovede do smanjenja prodaje vaših proizvoda i usluga.

Related posts
Svaki put kada me klijenti pitaju zašto moraju da imaju Brand Book da bi se bavili marketinškim aktivnostima, ja im ponovim istu priču: - Povećava poverenje korisnika u vaš brend - Štedi vam novac - Čini vas prepoznatljivim - Razlikuje vas od konkurencije - Širite svest o vrednosti vašeg brenda ciljnoj publici
Pre nego što krenem na razgovor za saradnju sa potencijalnim klijentom, uvek sebi postavim ova pitanja: Zašto sam odlučila da imam svoju marketinšku agenciju? Da li želim ovog klijenta i šta nam on donosi? Zašto bi klijent izabrao baš nas za saradnju?
Politikolog u meni koji se bavi marketingom nije mogao da bude miran dok ovo nije podelio sa vama. Već duže vreme u kolima na Spotify-u slušam isključivo italijanske note, one nepovezane, lagane, dolčevitaste, pomalo banalne. Ne znam reči, a ni značenje pesama.
Pineapples agencija logo
ostanimo u kontaktu

Hajde da zajedno kreiramo vaš sledeći projekat.

povežimo se
povežimo se